اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده از ظرفیت رشته بادبانی برای جذب توریست ورزشی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از راه‌اندازی یک هیات ورزشی جدید در استان مازندران خبر داد.

استفاده از ظرفیت رشته بادبانی برای جذب توریست ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عادل عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با حضور در فدراسیون، با خسرو ابراهیمی‌نیا رئیس فدراسیون‌ بادبانی دیدار و گفت‌وگو کرد و از راه‌اندازی این هیات جدید در استان مازندران خبر داد.

عالیشان افزود: اکثر شهرهای استان مازندران از ساحل برخوردار هستند و قهرمانان و ورزشکاران علاقمند زیادی در این رشته‌ها در استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این هیات ورزشی علاوه بر بحث ورود گردشگر و جذب توریست به دنبال افزایش قهرمانان و مدال آوران خواهیم بود.

خسرو ابراهیمی‌نیا نیز در این دیدار از ظرفیت ساحلی مازندران برای ارتقا و پیشرفت این رشته گفت و افزود: با توجه به اینکه حجم بالایی از شهرهای استان مازندران روی نوار ساحلی هستند، قطعا این هیات در استان مازندران می‌تواند علاوه بر فعالیت چشمگیر به جذب توریست ورزشی هم کمک کند.

وی بیان کرد: پیش از این فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی رشته‌های رویینگ، کانوییگ و سیلینگ را در زیر مجموعه خود داشت که همه آنها جز رشته‌های الملپیکی است.

ابراهیمی‌نیا اضافه کرد: با توجه به اهمیت تربیت قهرمانان و تقویت رشته‌های المپیکی از ۱۲ سال پیش پیگیری تاسیس فدراسیون‌های مستقل برای این رشته‌ها دنبال شده تا قهرمانان این رشته‌ها با بودجه، مدیریت واحد و به صورت تخصصی در مسیر موفقیت‌های بیشتر حمایت شوند که آبان امسال با حمایت وزیر ورزش این مهم برای رشته‌های بادبانی (سیلینگ) با تاسیس فدراسیون انجام شد.

سرپرست فدراسیون بادبانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه پس از فعالیت اولویت اصلی این فدراسیون تقویت رشته‌های المپیکی در کل کشور و رشته‌های تفریحی و گردشگری در استان‌های ساحلی خواهد بود، گفت: همچنین با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌های فعال کشور به دنبال ساخت انواع قایق‌های مورد نیاز رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون هستیم.

وی به ظرفیت ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت: قطعا مازندران با توجه به شرایط موجود، می‌تواند به پایلوت و یکی از قطب‌های اصلی این رشته در بیاید.

به گزارش فارس؛ فدراسیون جدید «ورزش‌های دریایی و ساحلی» و فدراسیون «بادبانی» به تازگی با تصمیم وزارت ورزش تاسیس شده‌اند و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول