اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صرفه‌جویی ۱۵ میلیون دلاری با تولید پاراآمینوفنل

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار بابت واردات ماده اولیه استامینوفن هزینه می‌شد که امروز با راه‌اندازی خط تولید پاراآمینوفنل این رقم برابر با ۵ میلیون دلار است.

صرفه‌جویی ۱۵ میلیون دلاری با تولید پاراآمینوفنل

به گزارش خبرگزاری فارس از شازند سیدمحمدرضا موسوی امروز در مراسم افتتاحیه خط تولید پاراآمینوفنل ماده اولیه تولید ماده موثره استامینوفن با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: دو سال قبل خط تولید ماده موثره استامینوفن در این کارخانه راه‌‌اندازی شد، همان زمان قول دادیم که ماده پیشتاز آن را نیز که همان پاراآمینوفنل است تولید کنیم.

وی افزود: با تولید استامینوفن در سال‌های گذشته کشور از واردات این داروی استراتژیک و مهم کاملا بی‌نیاز و خودکفا شد اما سعی کردیم این رسالت را ادامه دهیم و این زنجیره را کامل کنیم.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز بیان کرد: در دو سالی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد خوشبختانه هیچ کدام از مردم نگرانی از بابت کمبود داروی استامینوفن نداشتند.

موسوی ادامه داد: در سالی که استامینوفن در کشور تولید شد، پاراآمینوفنل ماده اولیه آن را از کشورهای هند و چین با ارزش سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار وارد می‌کردیم که با همت متخصصین امروز این ماده در شرکت‌ دانش‌بنیان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت این واحد برابر با ۴ هزار تن، دو برابر نیاز کل کشور است؛ اگر سال گذشته حدود ۲۰ میلیون دلار بابت واردات پاراآمینوفنل هزینه می‌شد امروز این رقم برابر با ۵ میلیون دلار است که نشان می‌دهد ۱۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول