اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان/ هرمزگان در میان استانهایی با کمترین برداشت از بودجه کل کشور

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده و در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان/ هرمزگان در میان استانهایی با کمترین برداشت از بودجه کل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان امروز در حاشیه نشست وزیر اقتصاد با روسای امور مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس اظهار کرد: هرمزگان یکی از هشت استانی که کمترین برداشت از بودجه کل کشور را داشته است‌.

وی افزود: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده و در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

دسینه درباره نرخ تورم در این استان نیز گفت: در سال گذشته نرخ تورم ۴۱.۸ درصد بود که در سالجاری به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان با بیان این که درآمد های تکلیفی استان در سال گذشته ۷۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال مصوب شد که با ۱۵۰ درصد تحقق به ۱۱۰ هزار و ۷۷۶ میلیار ریال رسیده است، عنوان کرد: در قالب 5 طرح، 14 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

دسینه با اشاره به قرارگیری بندر شهید رجایی در استان هرمزگان و اهمیت ملی بسیاری از صنایع مستقر در استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از امور بیمه ای مربوط به پروژه ها و طرح های کوچک و بزرگ در هرمزگان در خارج از استان انجام می شود که باید برای انتقال بیشتر آنها به استان اقدام کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول