اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آشتی دوباره با مسجد/ واسپاری صفر تا صد کارها به نسل جدید در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تربیت نیرو با رویکرد ورود دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها به کارهای اجرایی اولویت‌ است، گفت: با این رویکرد نه تنها کادرسازی و دیده شدن نخبگان مسجدی محقق می‌شود بلکه سرمایه نیز بین بچه‌های مسجد به گردش می‌افتد.

آشتی دوباره با مسجد/ واسپاری صفر تا صد کارها به نسل جدید در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا مظاهری صبح امروز ضمن حضور در دفتر این رسانه و گرامیداشت سی‌امین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: هدف از تاسیس این کانون‌ها احیای نقش واقعی مساجد، ترویج فرهنگ دینی، استقرار ارزش‌های دینی در جامعه از بستر مسجد و مقابله با تهاجم فرهنگی با رویکرد پرداختن به حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنر متعهد و مسجد‌محور در تعامل با نهادهای دیگر حوزه مساجد بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری رویداد تئاتر بچه‌های مسجد با مشارکت و مساعدت حوزه هنری استان، بیان کرد: امسال اولین سالی بود که این رویداد به سبک بچه‌های مسجد و در مسجد برگزار شد.

مظاهری ادامه داد: در آیین اختتامیه این رویداد از ۱۰ گروه نمایشی که به مرحله نهایی رسیده بودند، ۳ گروه در سطح ملی برگزیده شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

رویدادی که پای نسل جدید را به مساجد باز کرد

وی مطرح کرد: قریب به ۷۰ درصد از حاضران و شرکت‌کنندگان در این رویداد افراد خارج از مسجد بودند و برخی نیز برای اولین‌بار بود که با فضای مسجد و کانون فرهنگی و هنری ارتباط برقرار می‌کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه فعالیت ۳۳ گروه نمایشی شرکت‌کننده در این رویداد استمرار خواهد داشت، افزود: احیای تئاتر بچه‌های مسجد در سطح استان یکی از کارویژه‌های مدنظر برای سال آینده است.

مظاهری ضمن اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی بچه‌های مسجد با حمایت شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: قریب به ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان حاضر در این رویداد افرادی بودند که در گذشته ارتباطی با مساجد نداشتند.

واسپاری صفر تا صد کارها به نسل جدید

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این رویداد جذب قشر جوان و نوجوان در رده سنی زیر ۲۰ سال بوده است، گفت: در روند برگزاری این رویدادها در راستای کادرسازی، تربیت و نخبه‌پروری این نسل، واسپاری کارهای اجرایی به طور کامل انجام شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به اینکه اختتامیه این رویداد با محوریت حسینیه و مسجد اعظم شهرکرد برگزار شد و بخش اجرایی این مراسم کاملا در اختیار کانون‌ها بوده است، گفت: با این رویکرد نه تنها کادرسازی و دیده شدن نخبگان مسجدی محقق می‌شود بلکه سرمایه نیز بین بچه‌های مسجد به گردش می‌افتد.

مظاهری با بیان اینکه امسال کمیته مساجد استان بین ۲۵ کمیته به‌عنوان کمیته برتر ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انتخاب شد، افزود: به‌واسطه برگزاری جشن‌های مردمی اخیر، آشتی دوباره بچه‌های مسجدی و اهالی محله با مسجد رقم خورد.

وی بیان داشت: طی ۶ ماهه اخیر شاهد رشد قابل توجهی در حوزه جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد بوده‌ایم.

اختصاص ۱۰۶ مسجد به طرح‌های تبیینی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به اجرای طرح تبیینی «۱۰شب ۱۰ مسجد» در سطح استان، اظهار داشت: مجموعا ۱۰۶ مسجد به طرح‌های تبیینی اختصاص یافتند‌.

مظاهری ضمن اشاره به برگزاری جشنواره بدیع «فجر انقلاب»، بیان کرد: طرح «مسجد خدمتگزار» نیز در مساجد منتخب و در راستای ارائه خدمات رایگان به مردم در حوزه‌‌های درمانی، مشاوره‌ای، حقوقی و دیگر حوزه‌های مورد نیاز هر محله اجرا شد.

وی مطرح کرد: با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، اولین کاروان قرآنی انقلاب با عنوان «آیه‌های انقلاب» با حضور سید مصطفی حسینی، قاری بین‌المللی قرآن و تعدادی از ظرفیت‌های قرآنی استان در حدود ۶۰ درصد از مساجد شهرستان‌ها حضور پیدا کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: طومار تجدید میثاق نیز در تمامی مساجد برای جمع‌آوری امضا به گردش درآمد.

فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی طرح امین در مدارس

مظاهری ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اداره‌کل آموزش و پرورش استان با رویکرد مسجد‌محور کردن برخی فعالیت‌های مدرسه‌محور، گفت: بیش از ۴۰۰ روحانی طرح امین در مدارس استان در حال فعالیت هستند.
 
وی با بیان اینکه طرح «طلایه‌داران تبیین» نیز به زودی رونمایی خواهد شد، افزود: کادرسازی با رویکرد ورود دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها به کارهای اجرایی در اولویت‌ است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، افتتاح کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران در شهرستان‌ها و ارائه خدمت در مساجد را از جمله برنامه‌های مدنظر برای گرامیداشت سالروز تاسیس این کانون‌ها عنوان کرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول