اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

53 تعاونی درسیستان و بلوچستان احیا شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم، 53 شرکت تعاونی در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

53 تعاونی درسیستان و بلوچستان احیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد آرامش امروز در جلسه بررسی وضعیت تعاونی های سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، تاکید زیادی بر احیای تعاونی ها و رونق و تثبیت اشتغال دارد که خوشبختانه با راهبری این رویکرد در سیستان و بلوچستان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای رییسی، با مساعدت و تلاش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون کارگری شورای تامین و هم افزایی که بین مسئولان استان وجود دارد، خوشبختانه 53 شرکت تعاونی راکد و نیمه فعال، به مدار تولید بازگشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه با احیای این تعاونی ها، اشتغال 723 نفر تثبیت شد، اظهار داشت: هدف وزارت متبوع پیشرفت تعاونی هاست که این پیشرفت الزاما براساس کمیت یعنی افزایش تعاونی‌ها نیست، بلکه توان افزایی تعاونی‌های موجود و احیای تعاونی های راکد در اولویت قرار دارد.

آرامش ادامه داد: همچنین از شهریور سال گذشته تا به امروز، یکصد و 54 شرکت تعاونی جدید در سراسر سیستان و بلوچستان تشکیل و زمینه اشتغال 977 نفر را فراهم کرده است.

وی حوزه فعالیت این تعاونی ها را مسکن، کشاورزی، عمرانی، تامین نیاز، توسعه روستایی، بهداشتی و درمانی، نساجی و چرم، پوشاک و بسه بندی، خدمات آموزشی و زیست محیطی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: دو هزار و 620 شرکت تعاونی با تعداد اعضای 59 هزار و 605 نفر در این استان فعال هستند.

آرامش تصریح کرد: مجموعه اقدامات باید به سمتی هدایت شود تا سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور به 25 درصد یعنی رقم مصوب در برنامه ششم توسعه برسد، چراکه تعاونی ها ساختار و سازماندهی لازم را برای حل بسیاری از مشکلات  اقتصادی و اجتماعی را دارند و باید زمینه و فرصت فعالیت آنها را در جامعه فراهم کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول