اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خروج مشتریان چینی از بانک‌های سوئیسی

فایننشال تایمز نوشت به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه‌، مشتریان چینی نگران سپرده‌های خود در بانک‌های سوئیس هستند و خیلی از آنها به سوئیس پشت کردند.

خروج مشتریان چینی از بانک‌های سوئیسی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سایت اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن روز چهارشنبه نوشت که به دلیل تحریم‌های اعمال شده غرب علیه روسیه، چینی‌ها از نگهداری پول خود در بانک‌های سوئیس می‌ترسند.

بر اساس این گزارش، روسای بزرگ‌ترین بانک‌های سوئیس می‌گویند مشتریان ثروتمند چینی آن‌ها به دلیل رویکرد سخت‌گیرانه سوئیس برای اجرای تحریم‌ها علیه روسیه، نگران نگهداری پول خود در سوئیس شده‌اند.

همانطور که یکی از مدیران هیئت مدیره که بر سپرده‌های آسیایی بانک خود نظارت دارد، گفت:‌ این اتفاق نه تنها غیرمنتظره بود بلکه ما را شوکه کرد، زیرا سوئیس موضع بی طرفی خود را کنار گذاشته است.

وی افزود: من شواهد آماری دارم مبنی بر اینکه صدها مشتری که به دنبال افتتاح حساب بودند، اکنون نیستند.

 روزنامه فایننشال تایمز با روسای شش بانک سوئیسی، در میان ۱۰ موسسه مالی بزرگ این کشور، در مورد همکاری با مشتریان خصوصی صحبت کرد و همه آنها داستان مشابهی را بیان کردند.

بسیاری از آنها اظهار داشتند که نگران تأثیر وحشتناک این اتفاق بر سود و تجارت کشور و منابع حیاتی آن برای رشد در آینده هستند.

به گفته یکی از بانکداران، موضوع جریمه و مجازات  اواخر سال گذشته برای مشتریان نگران کننده بود و آنها مرتب می‌پرسیدند که که آیا پولشان نزد ما امن است یا خیر.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول