اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

۵ درصد از بودجه حوزه رفاهی و دانشجویی باید صرف مرکز مشاوره شود

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه خلیج فارس گفت: ۵ درصد از بودجه حوزه رفاهی و دانشجویی باید صرف مرکز مشاوره شود.

۵ درصد از بودجه حوزه رفاهی و دانشجویی باید صرف مرکز مشاوره شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه خلیج فارس، گفت: هر ساله در حوزه سلامت دانشجویان، غربالگری سلامت جسم و روان را انجام می‌دهیم چرا که اولویت ما در این حوزه مسأله شناسی و سلامت روانی دانشجویان است.

وی تصریح کرد: پس از پایان این سنجش، پنج اولویت شکل حاد روانی دانشجویان، کسانی که دارو مصرف می‌کنند، کسانی که دچار آسیب‌های روانی در خانواده یا شرایط قبل از دانشگاه را داشته‌اند، افرادی که نیازمند مددکاری اجتماعی و اقتصادی هستند مورد بازبینی قرار می‌گیرند را مشخص و بررسی می‌کنیم.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: رویکرد ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توانمندسازی دانشجویان برای مقابله با بحران و بالا بردن تاب‌آوری آنها در مواجه با مشکلات و مسائل اجتماعی است.

نعیمی افزود: مراکز مشاوره باید توجه داشته باشند از مجموعه اعتبارات آن حوزه باید ۲۰ درصد صرف درمان و ۸۰ درصد از آن برای پیشگیری هزینه شود.

وی یادآور شد: برنامه‌هایی برای مداخله در مشکلات روانی و اجتماعی؛ ارائه دروس روان‌شناختی، برگزاری اردوهای سلامت و پخش فیلم‌هایی با محوریت ارتقاء سلامت روان دانشجویان باید درنظر گرفته شود.

نعیمی با اشاره به طرح ملی"پاد" برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از اجرای این طرح در سال آینده خبر داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول