اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

240 هزار مواد محترقه از ابتدای سال تاکنون کشف شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۴۰ هزار مواد محترقه کشف شد که این آمار مربوط به مواد محترقه‌ قاچاق است و ۲۵ نفر نیز دستگیر شدند.

240 هزار مواد محترقه از ابتدای سال تاکنون کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با موضوع خطرات و حوادث ناشی از چهارشنبه آخرسال اظهار کرد: همیشه آغاز سال نو در کشور ما همراه است با مجموعه مراسم‌هایی که از بهمن‌ماه آغاز و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد و مجموعه این جشن‌ها و آداب‌و رسوم موجب شادی و نشاط در جامعه می‌شود.

وی افزود: پلیس از شادی و نشاط و برگزاری سنت‌ها استقبال می‌کند و اگر این برنامه‌ها در چارچوب حقوق شهروندی باشند و به حریم دیگران تعدی نداشته باشند بدون  شک پلیس هیچ مشکلی با آن ندارد.

کریمی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۴۰ هزار مواد محترقه کشف شد بیان کرد: این آمار مربوط به مواد محترقه‌ای است که قاچاق هستند همچنین ۳۱۷ کیلوگرم نیز مربوط به مواد پیش سازی بوده که برای ساخت مواد محترقه غیراستاندارد به کار می‌رود و در این خصوص ۲۵ نفر دستگیر شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: لازم است به مردم هشدار داده شود چراکه مواد محترقه غیراستاندارد توسط افراد سودجو تهیه و توزیع می‌شوند و در همین راستا تلفن ۱۱۰ پلیس آماده گزارش‌های مردم است و با اطلاع‌رسانی بتوانیم با افرادی که رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس برای چهارشنبه آخرسال عنوان کرد: باید سنت چهارشنبه‌سوری خانواده محور، کوچه محور و محله محور باشد و اگر به شریان‌ها و خیابان‌های اصلی کلان‌شهر اصفهان وارد و باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت برای کسب‌وکار مردم شود دستگاه قضا و پلیس برابر قانون با آن برخورد خواهد کرد و خط قرمز پلیس آرامش و آسایش مردم است.

کریمی ضمن اشاره به مجازات کیفری و مدنی در قوانین خاطرنشان کرد: اگر مواد محترقه باعث آسیب به کسی شود قانون به‌سادگی از کنار مجرم عبور نخواهد کرد و مجازات مجرم شامل دیه و برخورد قانون خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اطلاع‌رسانی مردم به پلیس ۱۱۰ برای خرید و فروش غیرمجاز مواد محترقه افزود: در کنار اقدامات پیشگیرانه پلیس و اورژانس باید اقدامات فرهنگی و ایمنی برای مردم برگزار و آموزش‌های لازم داده شود بنابراین برای تحقق این امر نهادهای فرهنگی اجتماعی با کمک اصحاب رسانه باید ورود کنند تا فرهنگ‌سازی انجام شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول