اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

30هزار میلیارد تومان سد در کردستان در حال بهره‌برداری است

استاندار کردستان گفت: هم اکنون تعداد هفت سد در استان با سرمایه‌گذاری نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان در دست احداث و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

30هزار میلیارد تومان سد در کردستان در حال بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سنندج، پروژه‌های حوزه آب استان را از حوزه‌های مهم مورد توجه وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعداد هفت سد در استان با سرمایه‌گذاری نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان در دست احداث و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی پروژه‌های بزرگی در هیات دولت تعریف و کلنگ‌زنی شده بود تصریح کرد: امسال در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان اعتبارات خوبی به این پروژه‌ها تخصیص یافته است. 

استاندار کردستان گفت: در سفر امسال رئیس جمهور و هیات دولت به استان ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به حوزه منابع آب استان تخصیص یافته است که از این میزان بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی میزان اعتبارات در حوزه آب استان در سال جاری در مقایسه با سنوات گذشته چشمگیر توصیف و اظهار کرد: علیرغم مشکلات پیش رو پروژه های حوزه آب با سرعت بهتری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی سد سیازاح، سد عباس آباد بانه، سد گاران، سد امیرآباد کامیاران و انتقال آب به سمت قروه و دهگلان پروژه‌های کلان استان دانست و گفت: اجرای این پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات به این حوزه‌ها بیانگر نگاه ویژه دولت به حوزه آب است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی به شتاب‌بخشی و توسعه استان کمک می‌کند افزود: هم اکنون ۲۲ هزار هکتار از این اراضی در دست اجراست.

استاندار کردستان سرمایه‌گذاری در استان را متعلق به تمام استان دانست و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری تنها یک نهاد یا دستگاه وظیفه ندارد بلکه تمام ادارات موظفند به نوعی به حوزه سرمایه‌گذاری کمک کنند.

وی تاکید کرد: مدیران باید نگرش در حوزه سرمایه‌گذاری را اصلاح کنند و با نگرش عقلانی و منطقی به تمام جوانب توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری کردستان، بر نگرش فرابخشی مدیران به توسعه استان تاکید کرد. 

زارعی‌کوشا با اشاره به عقب ماندگی‌ها و نرخ بیکاری استان، افزود: تمام بخش‌های اقتصادی استان نیازمند توجه ویژه است.

استاندار کردستان یادآور شد: تملک اراضی سد چراغ ویس باید کامل شود تا بطور کامل آبگیری شود.

وی به مشکلات فاضلاب روستاها اشاره کرد و گفت: حل مشکلات امثال آن نباید زمان‌بر و طولانی شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول