اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر کار: ۴ کشتی بومی توسط دانشمندان دریایی ساخته می‌شود/ افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا مبادی حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم، گفت: شرکت پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت ناوگان دریایی افزایش دهد که در این زمینه چند فروند کشتی خریداری کرد که در آینده‌ای نزدیک تحویل می‌شود.

وزیر کار: ۴ کشتی بومی توسط دانشمندان دریایی ساخته می‌شود/ افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف متنوعی دارد که برای فراهم کردن بستر رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم. 

وی با بیان اینکه برای بررسی مسائل مختلف به مازندران سفر کردیم، افزود: در دهه‌های گذشته ظرفیت تولید و بهره‌وری کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران افزایش پیدا کرد که هدف هم افزایش ظرفیت کارخانه به هزار تن و هم بازدید از امکانات توانمندی‌ها، رفع نیازها و دغدغه‌های مدیریت و مسوولان محلی پیرامون کارخانه بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تصمیم بر این شد طرح جدید توسعه کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در این زمینه تدوین و بعد از تایید استانداری در ستاد وزارت خانه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود که در این زمینه تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان  نسبت به افزایش تولید و صادرات است.

مرتضوی با اشاره به حضور در شورای اشتغال استان است، اضافه کرد: در شورای اشتغال استان پیرامون اشتغال برنامه‌ها را رصد و برنامه‌های سال آینده را تنظیم می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه مراودات کشور ایران با کشورهای روسیه و کشورهای همسایه خزر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: باتوجه به این مهم ضرورت ارتباط هوایی، دریایی، زمینی و ریلی احساس می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنا بر این بوده مبادی حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم، اظهار کرد: در سفرهای مختلف بنا بر این است مقوله حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم. 

مرتضوی ادامه داد: شرکت پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت ناوگان دریایی افزایش دهد که در این زمینه چند فروند کشتی خریداری کرد که در آینده‌ای نزدیک تحویل می‌شود.

  وی یادآور شد: همچنین طی توافق‌های انجام شده مقرر شد چهار فروند کشتی با بهره‌گیری از مدد و توان دانشمندان دریایی و بومی ساخته شود که فردا هم از آغاز ساخت کشتی‌ها در بندرامیرآباد بازدیدی خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه اشتغال برنامه‌های مختلفی داریم، گفت: در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی برنامه‌هایی داریم که به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول