کد خبر 1471894
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
سنگ کیسه صفرا چه علائمی دارد؟

سنگ های کیسه صفرا می توانند باعث ایجاد درد در قسمت بالایی شکم شوند و ممکن است درد آن فقط هنگام غذا خوردن به وجود بیاید.

به گزارش مشرق، کیسه صفرا یک ارگان کوچک در زیر کبد در بالای شکم است . این قسمت مایع زرد و سبز رنگی را در خود نگه می دارد که به هضم غذا کمک می کند . بیشتر سنگ های کیسه صفرا زمانی شکل می گیرند که کلسترول زیادی در آن ها وجود داشته باشد . مصرف قرص های ضد بارداری،حاملگی،کاهش سریع وزن به دنبال یک رژیم غذایی سخت و مصرف برخی داروها می توانند سنگ کیسه صفرا را ایجاد کنند.

علت سنگ صفرا: طبق مطالعات انجام شده، ۸۰ درصد از سنگ های کیسه صفرا از کلسترول ساخته شده اند . ۲۰ درصد باقیمانده سنگ های کیسه صفرا از نمک کلسیم و بیلی روبین ساخته شده اند و هنوز علت دقیق تشکیل سنگ های کیسه صفرا مشخص نشده است اما تئوری هایی در این مورد وجود دارد .

کلسترول زیاد در صفرا: کلسترول بیش از حد بالا در صفرا می تواند سنگ های زرد کلسترولی را بسازد که این سنگ های سفت و سخت ممکن است در صورت ساخت کلسترول توسط کبد شما افزایش پیدا کنند و نتوانند در صفرا حل شوند .

بیلی روبین بالا در صفرا: بیلی روبین یک ماده شیمیایی تولید شده در زمان هایی است که کبد ، سلول های خونی قرمز قدیمی را نابود می کند و در بعضی از وضعیت ها مثل آسیب دیدگی کبد یا اختلالات خونی خاص ، ممکن است که تولید بیلی روبین ، کبد شما تحت تاثیر قرار دهد و بیش از حد طبیعی تولید شود . حال این سنگ های رنگی زمانی تشکیل می شوند که صفرا نتواند آن ها را بشکند و بیلی روبین اضافه در صفرا باقی بماند. این سنگ های سخت اغلب به رنگ مشکی یا قهوه ای تیره دیده می شوند .

صفرای غلیظ به دلیل پر بودن کیسه صفرا: کیسه صفرا نیاز به خالی کردن صفرای خود دارد تا بتواند سالم بماند و عملکرد خود را به درستی انجام دهد . اگر کیسه صفرا نتواند محتوای داخل خود را خالی کند ، صفرای درون آن بسیار غلیظ می شود و باعث تشکیل سنگ ها می گردد .

علائم سنگ صفرا: سنگ های کیسه صفرا می توانند باعث ایجاد درد در قسمت بالایی شکم شوند و همچنین ممکن است درد آن فقط هنگام غذا خوردن ، آن هم غذاهای پر چرب مثل سرخ کردنی ها باشد که این درد معمولا بیشتر از چند ساعت طول نمی کشد .

در این شرایط علائم زیر را تجربه می‌کنید؛ حالت تهوع، استفراغ، ادرار تیره، مدفوع با رنگ خاک رس، دل درد، نفخ، اسهال و هضم نشدن غذا این علائم مجموعا به بیلیاری کولیک معروف هستند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • البحرین لنا IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    ممنون که علایمش و گفتید لطفن چند راه پیشگیری هم میننوشتید
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      راه پیشگیری، کلا تخم مرغ حذف. ارده عسل، ممنوع. غذاهای حیوانی یا روغن حیوانی، ممنوع همه این ممنوعیتها ابدی نیست، ولی حداقل 40 روز ازاینها دور باشید. یک راه حل بسیار حرفه ایی برای حذف سنگ صفرا: ابو علی سینا ظاهرا این روش را داده: چینه دان یا سنگ دان، یکی هستند. دو عدد چینه دان کبک رو بگیرید،با چاقو بشکافید. به آب نزنید و نشورید. محتویاتی اگر دارد مثل دانه، بریزید دور. یک پوسته نازک این چینه دان دارد، دو عدد از این پوسته نازک رو از دو چینه دان ،بردارید بگذارید روی سینی که زیرش با شعله پخش کن، خیلی گرمای ملایمی دارد، تا خشک شود. یک عدد پیاز را بردارید رنده کنید، بگذارید آبش برود. آن را هم خشک کنید به همان طریق. هردو را پودر کنید و با هم مخطوط کنید. سپس با شکر سفید یا قهوه ایی یا سرخ، کمی مخلوط کنید. هر هشت ساعت یک قاشق چایخوری بخورید. تا تمام شود. این روش باعث میشود بدون درد، دیگر تا آخر عمر خدا بخواهد، سنگ صفرا نگیرید.ان شاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس