خبرهای داغ:

گرامیداشت یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در مبارزه با استعمار انگلیس در حمیدیه+عکس

یادواره شهدای جهاد عشایر عرب استان خوزستان، به منظور تکریم از مقام شامخ شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان که در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی به فتوای مرجع تقلید وقت در برابر استعمار انگلیس به مبارزه برخواسته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۶۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ مراسم بزرگداشت یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان با حضور آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، سردار معین پور، سرهنگ فلاحی معاون هماهنگ کننده قرارگاه و سیدکریم حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانده انتظامی حمیدیه، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستانهای حمیدیه، اهواز ، بسیجیان ، پیشکسوتان دفاع مقدس ، وابستگان (بازنشستگان ) ورزشکاران رزمی و ورزشکاران سایر رشته ها و اسب سواران ، مسئولین ادارات محلی، اصناف، مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده های معظم شهداء، ایثارگران، صبح امروز پنجشنبه هجدهم اسفندماه در محل یادمان شهدای جهاد عشایر عرب در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

 

آیت الله دکتر محسن حیدری بیان کرد جهاد عشایر یکی از وقایع مهم تاریخ خوزستان است که در آن، مردم این استان به پیروی از مرجع تقلید وقت برای مقابله با نیروهای اشغالگر بریتانیا با کمترین امکانات دفاعی دست به قیام زدند و توانستند در دو مرحله نیروهای ارتش بریتانیا را از خوزستان بیرون کنند.

 

آیت الله حیدری افزود: در این جهاد، مردم عرب خوزستان با کمترین سلاح همچون تفنگ های سبک، مگوار، فاله و شمشیر در مقابل ارتشی مجهز به انواع سلاح و توپخانه ایستادگی کردند و آنها را به بیرون از مرزهای این سرزمین راندند.

 

وی با اشاره به عدم توجه به این واقعه در عهد پهلوی تصریح کرد: در دوره پهلوی، هیچگونه سخنی از این واقعه به میان نیامده و این دلیل بر مغایر بودن جهاد قهرمانان عشایر با سیاست های ملوک پهلوی است ولی بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی هر سال بر تمرکز و توجه به این واقعه تاریخی بزرگ افزوده می شود.

 

آیت الله حیدری افزود: بعد از تقدیم پرچم مزین به سه شعار اسلامی نیروهای جهادی این جنگ به مقام معظم رهبری، ایشان این جهاد را بزرگ وصف کرده و دستور نگهداری از آن در موزه امام رضا را صادر کردند.

 

وی در پایان گفت: وفاداری مردم خوزستان به این خاک و کشور بارها در دوره های مختلف تاریخ اثبات شده که جهاد عشایر و ۲۲هزار شهید دفاع مقدس نمونه هایی از این ایثار و گذشت است.

 

سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به حضور مهمانانی از کشور عراق اظهار کرد: برای گرامی داشت واقعه جهاد عشایر خوزستان، تلاش های بسیاری صورت گرفت تا اینک ما شاهد حضور نمایندگان کشور دوست و همسایه عراق در این مراسم باشیم.

 

شاهوار پور ادامه داد: جهاد عشایر عرب وقوع آن هنوز حکایت تجاوز اشغالگران انگلیسی و دفاع شجاعانه مردم خوزستان را با همان تازگی روایت می کند وی با اشاره به فتوای مجتهد وقت و پیروی مردم از آن بیان کرد: بعد از صدور فتوای جهاد توسط مجتهد وقت سید کاظم یزدی، جمعی از مردم غیور ما به تبعیت از این فتوا وارد میدان شده و بعد از یک نبرد تاریخی به شهادت رسیدند.

 

وی در ادمه بیان کرد همچنان دشمن سعی دارد با تمام وجود به انقلاب و نظام ضربه بزنند اما با درایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی و همچنین پیروی کردن مردم غیور ایران زمین به ویژه عشایر که همیشه پای کار انقلاب و دفاع از نظام بودند نشان دادند که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند 

 

سرهنگ حیاوی در پایان از حضور کلیه میهمانان بویژه عشایر غیور و از شبکه های خوزستان ، الاهواز و العالم برای تبیین و انتشار هرچه بهتر این مراسم تقدیر و تشکر نمود و در ادامه جهت تجدید میثاق با شهدا حاضرین اقدام به غبارروبی مزار شهدا در این یادمان کردند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار