خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود تاکید کرد:

دشمنان به دنبال تعطیلی مراکز علمی کشور هستند/ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای نسل آینده

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت:هدف دشمنان در این جنگ جدید و اغتشاشات گذشته توقف روند پیشرفت علمی کشور است و در اغتشاشات هدف دانشجویان و در موضوع اخیر دانش آموزان به ویژه دختران هستند.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

دشمنان به دنبال تعطیلی مراکز علمی کشور هستند/ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای نسل آیندهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: دشمنان در شهر‌های مختلف کشور طی چند روز گذشته به دنبال جنگ ترکیبی که به راه انداختند، ایجاد التهاب در جامعه با مسموم کردن دانش آموزان به ویژه دختران را در دستور کار قرار دادند.
او با بیان اینکه هدف دشمنان در این جنگ جدید و اغتشاشات گذشته توقف روند پیشرفت علمی کشور است، ابراز کرد: در اغتشاشات هدف دانشجویان و در موضوع اخیر دانش آموزان به ویژه دختران هستند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان به دنبال تعطیلی مراکز علمی کشور هستند، اظهار کرد: معاندان همچون جریان اغتشاشات در مساله مسمومیت دانش‌آموزان نیز اتهام‌زنی به نظام را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
امینی با اشاره به اینکه «قم هراسی» از اهداف دشمنان است، یادآور شد: جنایتکاران در موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز همچون کرونا اهداف خود را از شهر مقدس قم آغاز کردند.
او با بیان اینکه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی با جدیت پیگیر دستگیری عوامل این جنایت بشری هستند، ادامه داد: عوامل این اقدام جنایتکارانه به زودی به اشد مجازات خواهند رسید.
امام جمعه شاهرود بر مراقبت بیشتر خانواده‌ها و مسوولان مدارس تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها بیش از حد معمول دل نگرانی را به فرزندان القاء نکنند که این امر از اهداف دشمنان است.
او به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری اشاره کرد و افزود: کاشت سه نهال توسط ایشان حامل پیامی برای همه مردم بود چرا که هر ایرانی از امسال به مدت چهار سال هر ساله سه نهال بکارد طرح کاشت یک میلیارد نهال محقق می‌شود.
امینی با بیان اینکه کاشت نهال فرزندان کوچک بر عهده پدران است، اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای نسل آینده لازم و ضروری است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مسوولان و دوستداران طبیعت باید دقت بیشتری در حفظ و احیای منابع طبیعی داشته باشند، تصریح کرد: نگهداری و حفظ منابع طبیعی نیاز به توجه جدی مردم به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی دارد.
امینی در بخش دیگر از سخنان خود به استفاده از باقیمانده فرصت ماه شعبان اشاره کرد و گفت: خداوند ماه شعبان را در رحمت و رضوان الهی پیچیده و رحمت این ماه را در اطاعت و بندگی قرار داده است.
امام جمعه شاهرود به نام‌نویسی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: ۲ نهاد علمی شامل دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه منشاء خدمات ارزنده‌ای هستند که در حوزه‌های مادی و معنوی به مردم خدمات می‌دهند.
او با بیان اینکه باید فرزندان مستعد علاوه بر دانشگاه‌ها به حوزه‌های علمیه نیز معرفی شوند، اظهار کرد: تربیت شدگان حوزه‌های علمیه مرزبانان اعتقادی و اخلاقی هستند که مردم برای دنیا و آخرتشان به آن‌ها نیاز دارند.
برگزاری آیین عمامه‌گذاری ۹ طلبه حوزه علمیه، برپایی میز خدمت و توزیع نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از برنامه‌های جنبی نماز جمعه این هفته شاهرود بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار