اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توطئه مسمومیت‌ها در مدارس غیرقابل اغماض است/ با راویان دروغین در فضای مجازی برخورد شود

امام جمعه شهرقدس گفت: توطئه مسمومیت‌ها در مدارس جنایتی بزرگ و غیرقابل اغماض از طرف دشمنان ملت ایران بود که عفوی در این رابطه درکار نبوده و هرکس این جنایت‌ها را با دانش‌آموزان عزیز ما انجام داده، باید مجازات شود.

توطئه مسمومیت‌ها در مدارس غیرقابل اغماض است/ با راویان دروغین در فضای مجازی برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، اظهار کرد: در دوران غیبت موظف هستیم خودسازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی و جهان‌سازی داشته باشیم و باید در امر زمینه‌سازی ظهور، مسؤولیت‌پذیر بوده و حرکت جهادی کنیم‌، خانواده‌ای که محور آن تجلیات پرودگار و اهل بیت(ع) باشد، دچار لغزش نمی‌شود. 

وی گفت: از خصلت‌های بارز شهدا اینست که تمام گناهان شهید با اولین قطره خون پاک می‌شود و پاکیزه از دنیا می‌رود و شهید به وجه‌الله نظر می‌کند و به لقای الهی می‌رسد و امروز تکریم خانواده معزز شهدا یک وظیفه عمومی است و هر خانواده شهید در هر کوچه و خیابانی مانند چراغی روشن در آن محله است.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به کاروان راهیان نور و قدردانی از دست‌اندرکاران این سفرها افزود: جامعه به شدت نیازمند ارتباط با فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت است و راهیان نور فناوری استخراج گنج تمام نشدنی دفاع مقدس است و این حرکت‌های نورانی برکاتی همراه داشته و موجب متحول شدن و انتخاب راه درست نوجوانان و جوانان شده است. 

حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه مسجد کانون ذکر خداوند و پایگاهی برای رفع مشکلات است، گفت: کمک در ساخت بنا، نظافت، مفروش کردن و روشن نگه داشتن چراغ مسجد موجب سعادتمندی در آخرت است و در کنار غبارروبی ظاهری مساجد باید چراغ آن‌ را همیشه روشن نگه داشت و از قوم و قبیله‌ای‌کردن مساجد خودداری کرد.

وی ادامه داد: برخی مساجد را در گرو نگه داشته و صدای اذان از آن‌ها شنیده نمی‌شود و بین افراد خط‌کشی می‌کنند، باید مساجد محدود به سلیقه خاص نباشد و همه از هر نوع پوشش و تفکری بتوانند از خانه خدا استفاده کنند.  

امام جمعه شهرقدس درخصوص دفاع رهبر معظم انقلاب اسلامی از فرزندان ایران گفت: توطئه مسمومیت‌ها در مدارس جنایتی بزرگ و غیرقابل اغماض از طرف دشمنان ملت ایران بود که عفوی در این رابطه درکار نبوده و هرکس این جنایت‌ها را با دانش‌آموزان عزیز ما انجام داده، باید مجازات شود.  

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: در تعدادی از استان‌ها عوامل ایجاد مسمومیت دستگیر و اعترافات آن‌ها منتشر شده است، مسؤولان باید در برابر شایعات، روایت صریح، سریع و صحیح را در اختیار مردم قرار دهند و مانع نشر شایعات شوند. 

وی افزود: در سطح کشور عوامل و مسببان باید شناسایی و رسیدگی شوند و با کسانیکه در فضای مجازی و روایت‌های دروغ فضای جامعه را ملتهب می‌کنند، برخورد شود تا افکار عموم را دچار نگرانی نکنند. 

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول