اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| امکان شرکت در آزمون استخدام آموزگاری برای همه رشته‌ها فراهم نشد

به‌رغم آنکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف درخواست شرکت در آزمون استخدام آموزگاری را داشته‌اند اما تاکنون امکان شرکت آنها در آزمون استخدامی فراهم نشده است.

فارس من| امکان شرکت در آزمون استخدام آموزگاری برای همه رشته‌ها فراهم نشد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ششم اسفند در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اعلام کرد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب 28 هزار و 18 آموزگار روز هشتم اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

ستاری‌فرد همچنین اعلام کرد که این آزمون با تغییرات گسترده‌ای همراه است؛ دو تغییر بسیار مهم این آزمون، سقف سنی شرکت کنندگان و مدارک تحصیلی‌شان است؛ داوطلبان با مدرک چه کارشناسی و چه کارشناسی ارشد با سقف سنی 40 سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین امسال مدارک تحصیلی داوطلبان هم گسترده‌تر شد و رشته‌های متعددی به این آزمون اضافه شد.

البته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم از تمام علاقه‌مندان به حرفه معلمی خواست که در صورت دارا بودن شرایط در این آزمون ثبت‌‌نام کنند و همین موارد باعث شده است که فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی که مدارکشان مورد تأیید آموزگاری برای این آزمون نبوده است، درخواست امکان شرکت در آزمون را داشته باشند.  

 فارغ التحصیلان رشته‌های شیمی، مهندسی، آمار، حقوق، تربیت‌بدنی، محیط زیست، علم‌ اطلاعات و دا‌نش‌شناسی، فناوری اطلاعات، زبان، منابع طبیعی، حسابداری و علوم سیاسی از جمله درخواست کنندگان هستند. یکی از فارغ‌التحصیلان رشته آمار می‌گوید: اکثر رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند اما رشته آمار جزو این رشته‌ها نیست. سؤال ما این است که چطور رشته ما را انتخاب نکردند در حالی که دروس ما فرق زیادی با رشته ریاضی ندارد. 

خبرنگار فارس این موضوع را از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیگیری کرد و تا این لحظه، پیگیری‌ها حاکی از این است که با اضافه شدن رشته جدید به دایره رشته‌های مورد پذیرش آموزگاری موافقت نشده است. اضافه شدن رشته جدید نیازمند مصوبه سازمان اداری و استخدامی است که در این خصوص هنوز هیچ مصوبه‌ای صادر نشده است.

* وضعیت معلمان خرید خدمات که مدرک تحصیلی‌شان با رشته‌های استخدامی یکسان نیست

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از ممنوعیت به‌کارگیری معلم خرید خدمات در مدارس بعد از آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: «در مجوزی که سازمان اداری و استخدامی برای آموزش و پرورش ارسال کرده، صراحتا اعلام کرده است که به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در شغل‌محل‌هایی که تاکنون به این طریق جذب معلم انجام شده است، مجوز جذب پیمانی 19 هزار و 861 نفر صادر شده است و افراد جذب شده از این طریق جایگزین نیروهای فصلی و موقت می‌شوند و بر این اساس نیروهای خرید خدماتی که تمایل به ادامه همکاری با آموزش و پرورش دارند باید در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش شرکت کنند».

این موضوع در حالیست که همه نیروهای خرید خدمات نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند زیرا برخی دارای مدرک تحصیلی هستند که در این آزمون قرار داده نشده است. در این خصوص نیز خبرنگار فارس پیگیری کرد و خبرهایی مبنی بر اینکه معلمان خرید خدمات، غیردولتی و نهضتی می‌توانند با هر مدرکی مشروط بر اینکه سابقه تدریس در دوره ابتدایی را داشته باشند در این آزمون شرکت کنند، شنیده می‌شد.

اما این موضوع نیز نیازمند مصوبه بود که تاکنون معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش توضیحی ارائه نکرده است. خبرنگار فارس همچنان پیگیر این موارد است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول